Recenze hrají klíčovou roli při budování vaší reputace na platformě WeCan. Čím více pozitivních recenzí získáte, tím vyšší bude vaše hodnocení, což vám pomůže přilákat více zákazníků. V tomto článku se zaměříme na to, jak správně a efektivně požádat zákazníka o zpětnou vazbu, jakých chyb se vyvarovat a přidáme čtyři šablony dopisů pro různé situace.
Správný čas na požádání o zpětnou vazbu
Nejvhodnější doba pro vyžádání zpětné vazby je ihned po dokončení práce, kdy je klient spokojený s výsledkem a dojmy jsou ještě čerstvé. Tímto včasným krokem zvýšíte pravděpodobnost získání podrobného a pozitivního hodnocení.
Výběr způsobu komunikace
Způsob komunikace závisí na vašem kontaktu s klientem. Pokud jste komunikovali prostřednictvím platformy, použijte interní chat WeCan. Pokud jste využili e-mail nebo telefon, použijte stejný kanál i při žádosti o zpětnou vazbu.
1. Buďte konkrétní ve své žádosti
Vysvětlete klientovi, proč je jeho zpětná vazba důležitá – například pro váš profesní rozvoj, zlepšování služeb nebo získávání nových zákazníků. Upřímnost a otevřenost zvyšují pravděpodobnost, že klient recenzi zanechá.
2. Zjednodušte proces zanechání recenze
Připomeňte klientovi, že zanechání recenze na platformě WeCan je jednoduché a zabere jen několik minut. Nastíněte kroky a nabídněte pomoc, pokud bude mít klient dotazy.
3. Netlačte na klienta
Vyvarujte se příliš dotěrných žádostí, které by mohly vyvolat negativní reakci. Vaše žádost by měla být zdvořilá a nevtíravá.
4. Jasnost a zdvořilost
Formulujte svou žádost jasně, ale zároveň přátelsky a zdvořile. Vyhněte se složitým formulacím – stručnost a konkrétnost jsou klíčem.
5. Nežádejte o zpětnou vazbu po první schůzce
Formulujte svou žádost jasně, ale zároveň přátelsky a zdvořile. Vyhněte se složitým formulacím – stručnost a konkrétnost jsou klíčem.
Co dělat, pokud jste obdrželi negativní recenzi, si můžete přečíst zde
Pokud zákazník nezanechal hodnocení po první žádosti, jemně mu to připomeňte po několika dnech. Důležité je nebýt dotěrný a udržet přátelský tón. Zároveň se snažte zůstat v kontaktu i po skončení projektu – pomůže to nejen získat zpětnou vazbu, ale také udržet dobré vztahy pro budoucí spolupráci.
Tým WeCan připravil šablony, které vám pomohou efektivně požádat zákazníky o zpětnou vazbu. Tyto šablony vám usnadní komunikaci a podpoří váš profesní růst.
1. Šablona pro dokončený projekt
Vážený/á [jméno klienta/ky],
jsem rád/a, že jsme úspěšně dokončili projekt na [popis projektu]. Bylo mi potěšením na něm pracovat a doufám, že výsledek splnil vaše očekávání. Velmi bych ocenil/a, kdybyste mohl/a zanechat recenzi na platformě WeCan. Vaše zpětná vazba mi pomůže získat nové zákazníky a zlepšovat mé služby.
Pro zanechání recenze stačí přejít do svého účtu, vybrat zakázku a kliknout na „Dokončit objednávku“. Pokud budete mít dotazy, rád/a vám pomohu.
Děkuji za váš čas a důvěru!
S pozdravem
[Vaše jméno]
[Kontaktní údaje]
2. Šablona pro dlouhodobou spolupráci
Vážený/á [jméno klienta/ky],
rád/a bych vám poděkoval/a za vaši důvěru a dlouhodobou spolupráci na [popis práce]. Spolupráce s vámi je pro mě velkou motivací a inspirací.
Budu velmi vděčný/á, pokud byste mohl/a zanechat recenzi na platformě WeCan. Stačí přejít do svého účtu, vybrat zakázku a kliknout na „Dokončit objednávku“. Proces zabere jen pár minut, ale pro mě má obrovský význam.
Děkuji za vaši podporu a těším se na další spolupráci!
S pozdravem
[Vaše jméno]
[Kontaktní údaje]
3. Šablona pro brigádu (krátkodobé zakázky)
Vážený/á [jméno klienta/ky],
velice Vám děkuji za příležitost spolupracovat s Vámi na [popis úkolu, např. „pomoc s přípravou akce“]. Moc si vážím důvěry, kterou jste mi projevili, a doufám, že jste s výsledkem mé práce spokojeni.
Byl/a bych Vám velmi vděčný/á, kdybyste mi mohl/a na platformě WeCan zanechat zpětnou vazbu. Vaše recenze je pro mě klíčová při získávání dalších zakázek a brigád. Chcete-li recenzi zanechat, jednoduše přejděte na svůj osobní účet, vyberte zakázku a klikněte na tlačítko „Dokončit objednávku“. Celý proces zabere jen pár minut.
Pokud budete mít jakékoli otázky, jsem Vám k dispozici a rád/a Vám s čímkoli pomohu.
Ještě jednou Vám děkuji za příležitost a budu se těšit na další spolupráci!
S pozdravem
[Vaše jméno]
[Kontaktní údaje]
Přidání těchto příkladů referencí pomůže zákazníkům pochopit, jak mohou jejich vlastní reference vypadat, a usnadní jim jejich psaní. Níže uvádíme několik univerzálních příkladů referencí, které lze použít v závislosti na typu odvedené práce. Zákazníci si mohou tyto šablony upravit podle svých zkušeností přidáním vlastních dojmů a podrobností.
Příklad 1:
Práce byla provedena kvalitně a včas. Celý proces byl organizován profesionálně. [Jméno specialisty] byl/a vždy na telefonu a připraven/a pomoci s jakýmikoli dotazy. Jsme velmi rádi, že jsme si ho/ji pro tento projekt vybrali!
Příklad 2:
Již několik měsíců pravidelně spolupracuji s [jméno specialisty]. Všechny úkoly a problémy řeší rychle a efektivně. Tohoto specialistu mohu doporučit jako spolehlivého a pozorného profesionála. Líbila se mi jeho/její pozornost k detailům a schopnost nabízet originální řešení.
Recenze na platformě WeCan jsou důležitým nástrojem pro růst a rozvoj vašeho podnikání. Pomáhají vám přilákat nové zákazníky a budovat si dobrou reputaci. Využijte těchto tipů a nezapomeňte svým zákazníkům připomínat, jak důležité je zanechávat recenze.
Vytvořit profil zákazníka?
Prosím, vyplňte doplňující informace.