Průvodce PR: typy, strategie a ceny.
V současné době všechny značky a společnosti chápou důležitost rozvoje PR. Image značky pomáhá vytvářet právě PR aktivity společnosti. PR buduje krok za krokem důvěru zákazníků ve společnost a pomáhá kompetentně zvládat krizové situace. Tento článek je užitečným vodítkem pro lidi, kteří se o tuto oblast zajímají a chtějí díky PR začít rozvíjet svou značku.
Public relations je nástroj, který umožňuje spravovat informace a komunikaci mezi značkou a jejím publikem. Cílem použití všech druhů PR je vytvářet a udržovat image společnosti, propagovat hodnoty značky a řídit veřejné mínění, pomáhat vytvářet reakci, kterou značka potřebuje na různé události.
Nejčastější PR služby a ceny
Ceny PR služeb mohou být ovlivněny řadou faktorů, například složitostí projektu, délkou kampaně, reputací a zkušenostmi,výběrem komunikačních služeb, geografickou polohou klienta a specialisty, požadovanými zdroji a nástroji, rozsahem práce a dalšími faktory:
Rozvoj PR strategie: 25,000 - 125,000 Kč, záleží na složitosti a délce projektu
Tisková zpráva (tvorba a distribuce): 7,500 - 25,000 Kč , včetně psaní a distribuce
Organizace akcí: 50,000 - 500,000+ Kč, v závislosti na rozsahu a umístění akce
Správa a tvorba obsahu na sociálních sítí (měsíčně): 12,500 - 62,500 Kč, závisí na počtu platforem a aktivitě
Monitoring a analýza médií (měsíčně): 5,000 - 20,000 Kč, záleží na objemu a obtížnosti sledování
Krizová komunikace: 25,000 - 250,000+ Kč, záleží na složitosti situace
Konzultace a školení: 12,500-75,000 Kč za sezení, záleží na odbornosti a délce
Jak správně vybrat odborníka?
Úspěch vaší PR aktivity do značné míry určuje kompetentní výběr odborníka. Zkušený agent může optimalizovat vaše výdaje a pomoci dosáhnout stanovených cílů.
Velmi důležitou roli při výběru firmy hraje portfolio. Prostudujte si projekty, které realizovala tato PR agentura. Hledejte profesionály, kteří pracují se zákazníky z vašeho oboru a společnostmi, které jsou ve stejné fázi rozvoje podnikání. Neměli byste porovnávat úspěchy multimiliardové společnosti a start-upů, hledejte co nejblíže ke svému podnikání, abyste porozuměli výsledkům, kterých můžete dosáhnout.
Zákaznické recenze a ocenění PR specialisty za různé projekty jsou důkazem svědomité práce a upřímného zájmu PR odborníků dosáhnout s vaším projektem nejlepších výsledků. Public relations firma a její kreativní přístup v této oblasti vám umožní ušetřit rozpočet a získat dobré výsledky vaší kampaně. Tyto faktory si vždy zaslouží zvláštní pozornost při pohledu na doporučení od klientů PR agentur.
Ceny za PR služby mohou dosahovat až stovek tisíc korun, takže transparentnost v cenotvorbě společnosti hraje významnou roli. Pokud někteří odborníci považují za racionální vzít platbu za hodiny práce, jiní poskytují cenu za celý projekt. Vytvořte rozpočet a vysvětlete všechny náklady, které se mohou během práce objevit. Výsledky PR aktivit je velmi obtížné krátkodobě odhadnout, proto sestavte metriky nebo metriky společně s PR specialistou, podle kterého budete schopni pochopit efektivitu spolupráce s touto PR agenturou.
Věnujte čas důkladnému prozkoumání informací o společnosti, na naší platformě WeCan si můžete vybrat nejlepší pr agenturu podle různých kritérií: umístění, cena, zkušenosti, Recenze a další. Nechte žádost a získáte několik odborníků, kteří jsou připraveni převzít váš projekt. Vyberte si agentury nebo odborníky, se kterými navážete dobrý kontakt a najdete vzájemné porozumění.
FAQ-časté dotazy
- Proč je PR pro mé podnikání důležité? - PR podporuje zvýšení povědomí o vaší značce, vytváří asociace se značkou u vaší veřejnosti a chrání vaše podnikání v krizových situacích.
- Jak měřit efektivitu PR kampaně? - Účinnost PR kampaně lze dlouhodobě hodnotit, ale před zahájením práce s PR specialistou je třeba identifikovat několik metrik, které vám pomohou porovnat vaše očekávání s konečným výsledkem. Nejčastěji se PR agentury orientují na metriky, jako je kvalita a množství mediálních zmínek, dosah publika a další.
- Jak vypadá spolupráce s PR profesionály? - Na počáteční konzultaci diskutujte o vašich potřebách, cílech a očekáváních od spolupráce. Na základě vašich informací a rozpočtu vám PR tým připraví strategii PR včetně akčního plánu a časového rámce kampaně. Po schválení strategie PR se odborníci přesunou k realizaci plánovaných akcí. Neméně důležitý je proces monitorování a přizpůsobení strategie podle získaných průběžných výsledků a získané zpětné vazby. Hodnocení výsledků probíhá na základě předem stanovených ukazatelů, podrobné statistiky s výsledky a doporučeními získáte ve zprávě PR specialistů