Cílená reklama
Nevíte, jak oslovit své cílové publikum? Hledáte způsob propagace na internetu, který zobrazuje reklamu určitému segmentu publika? Vaší odpovědí a řešením bude cílení reklamy.
Cílená reklama vám umožní spustit reklamu na publikum, které si sami vyberete. Cílení reklamy je skvělý způsob, jak přilákat nové zákazníky nebo zvýšit prodej. Mezi hlavní cíle cílené reklamy na sociálních sítích patří:
- zvýšení povědomí
- zvýšení prodeje
- kontakt s cílovou skupinou
Cílená reklama s WeCan
Cílená reklama pomáhá šetřit zdroje. Reklamy se totiž zobrazují pouze zájemcům. A my vám pomůžeme ušetřit čas při hledání specialisty na cílenou reklamu. Chápeme, jak je důležité najít chápavého a profesionálního obchodníka. Na platformě WeCan najdete kvalifikované odborníky, kteří přivedou k vám nové zákazníky a zvýší prodej.
Rozdíl mezi cílenou reklamou a kontextovou reklamou
Obě reklamy jsou založeny na technologiích umělé inteligence. To znamená, že obě zobrazují reklamy publiku v závislosti na reklamních cílech. Hlavním rozdílem mezi cílenou a kontextovou reklamou je dosažení cíle. Mezi cíle může patřit například zvýšení pokrytí, zvýšení zapojení, prodej atd.
Cílená reklama je založena na datech cílové skupiny. To znamená, že reklama je zobrazena potenciálním zákazníkům na základě údajů o uživateli. Například: demografické údaje, chování uživatele, zájmy atd.
Kontextová reklama je založena na obsahu webové stránky. To znamená, že kontextová reklama funguje, když si uživatel prohlíží obsah nebo stránku. V tomto okamžiku se kontextová reklama přizpůsobuje kontextu stránky nebo obsahu. Kontextová reklama reaguje na zájmy uživatele v reálném čase.
Výběr specialisty
Výběr odborníka přímo ovlivní, jaký výsledek z reklamy získáte. Při výběru odborníka na cílenou reklamu se zaměřte na jeho zkušenosti a portfolio. Ujasnit si, zda má s podobným projektem či produktem zkušenosti. Není to závazné kritérium, ale bude to plus, pokud už měl zkušenosti v této oblasti.
Dobrý odborník by měl snadno a rychle porozumět vaší firmě nebo produktu. Musí si uvědomit, pro jakou cílovou skupinu reklamu spustit. Také na Wecanu se můžete vždy podívat na recenze předchozích zákazníků.
Proces poskytování služby
Jak funguje cílená reklama a v čem spočívá práce specialisty na cílenou reklamu? Vše začíná tím, že odborník určí cílovou skupinu, na kterou bude reklama vysílána. Dále odborník vypracovává strategii a vytváří obsah pro reklamu. Poté začíná nastavení kampaně. V této fázi odborník zadá nastavení související s publikem a systém sestaví skupinu, která bude zobrazovat reklamy s přihlédnutím k daným kritériím.
Po spuštění reklamy se provádí monitorování výsledků a optimalizace pro dosažení nejlepších výsledků.
Nejčastější služby
Cílená reklama může být různého druhu. Nejčastěji, když mluvíme o cílené reklamě, myslíme na reklamu na sociálních sítích. Placená reklama na sociálních sítích zahrnuje vytváření a správu placených reklamních kampaní na sociálních sítích. Odborníci na cílenou reklamu pomáhají definovat cílovou skupinu, nastavit reklamní cíle a optimalizovat kampaně pro dosažení co nejlepších výsledků. Kromě cílené reklamy na sociálních sítích existují:
- PPC reklama - způsoby zobrazování reklam, při kterých se platí za kliknutí na reklamu.
- Emailový marketing - způsob propagace produktů prostřednictvím e-mailu.
Cílená reklama cena
Cena cílené reklamy závisí na vaší sféře činnosti. Čím méně cílové publikum, tím dražší bude cílená reklama. Cena za cílenou reklamu se skládá ze dvou částí: cena za samotnou reklamu a cena za práci odborníka. S cenami reklamy na internetu se můžete seznámit přímo na platformě, kde budete spouštět reklamy. Také cena za reklamu bude záviset na zvoleném účelu propagace, na kolik uživatelů bude reklama zobrazena a jak dlouho.
Ceny za práci specialisty na cílenou reklamu v Česku závisí na odborných zkušenostech, objemu práce, složitosti a požadovaném výsledku. Obvykle je platba specialistovi měsíční, za projekt nebo procento z rozpočtu na reklamu. Pokud chcete inzerovat na delší dobu, pak se vám s největší pravděpodobností hodí specialista pracující na procenta nebo měsíčně.
Cílená reklama funguje na třech platebních modelech:
- CPM - poplatek za tisíc zobrazení reklamy;
- CPC - poplatek za kliknutí na reklamu;
- CPA - poplatek za cílenou akci.
Časté otázky
Jaké jsou hlavní výhody cílené reklamy?
Díky tomu, že cílená reklama funguje na cílové publikum, cílí na správné publikum a přitahuje velké množství pokrytí. Kromě toho je cílená reklama univerzální a cenově dostupná.
Kdo může použít cílenou reklamu?
Cílená reklama je vhodná pro každého. Bez ohledu na váš směr, máte velkou značku nebo chcete reklamu pro malý podnik. Protože cílená reklama je přizpůsobena přesně vašemu cílovému publiku. A to má každý obor a činnost.