Direct marketing
Direct marketing je jedním z typů propagace, která je založena na prodeji produktu přímo zákazníkovi bez prostředníků. Komunikace se zákazníkem probíhá prostřednictvím e-mailu, telefonních hovorů, online reklamy, SMS zpráv atd. Představte si situaci, že máte produkt nebo službu, kterou chcete zveřejnit nebo prodat. Jedním z řešení této situace bude přímý marketing. Přenos informací bude probíhat přímo na vaší cílové skupině. Často cílem přímého marketingu není pouze seznámit kupujícího s produktem, ale vést ho k nákupu produktu. Právě proto, že přímý marketing je určen pro cílové publikum.
Pokud si zkontrolujete telefon nebo mail, všimnete si, že vám často přicházejí blahopřání k svátku od různých společností, upomínka na zaplacení telefonního spojení od vašeho operátora nebo vám možná volala banka a mluvila o nových službách. Je to všechno Direct marketing.
Typy marketingdirect
- E - mail marketing je jedním z nejpopulárnějších typů marketingové komunikace. E-mailová komunikace probíhá na základě vlastní databáze. Společnosti zasílají svým zákazníkům personalizované e-maily s nabídkami, novinkami, slevami a dalšími informacemi.
- SMS zprávy - provádí se na vlastní bázi nebo báza je poskytována od operátora. Reklamní sdělení jsou zasílána přímo na mobilní telefony zákazníků a nabízejí jim akce, slevy a další nabídky.
- Messenger marketing - musí mít vlastní bázi a mít chatbota. Zasílání zpráv probíhá prostřednictvím chatbota.
- Marketing na sociálních sítích - mnoho společností používá sociální média, aby nasměrovaly reklamu a komunikovaly přímo se zákazníky.
- Push notifikace jsou jedním z nejúčinnějších typů marketingových direktů. Pokud můžete přehlédnout různé druhy zpráv, push notifikace není možné přeskočit.
- Telemarketing - tento typ direct marketingu spočívá v používání telefonních hovorů. Operátoři obvykle kontaktují potenciální zákazníky tím, že jim nabídnou produkty nebo služby společnosti.
- Personalizované reklamní kampaně - tento typ marketingových direktů účinně přitahuje pozornost a zvyšuje konverzi. Taková reklama využívá data zákazníků, jako jsou jejich preference, nákupy a chování na internetu.
Direct marketing s WeCan
Výběr odborníka přímo závisí na efektivitě vaší marketingové kampaně. Při výběru odborníka proto věnujte náležitou pozornost a je jedno, v jaké oblasti hledáte odborníka. Doporučujeme vždy předem znát obor, který vyžaduje odborníka a jaké dovednosti by měl mít. Pokud jsme vás s direct marketingem trochu seznámili, zde je několik vlastností, které by měl mít direct marketér:
- Zkušenosti a kvalifikace
- Znalost oboru
- Schopnost pracovat s nástroji a službami
- Kreativita a analytické schopnosti
- Komunikační dovednosti
Direct marketing cena
Ceny direkt marketingu se velmi liší. Cena závisí na typu marketingových direktů, na rozsahu práce, na odborných zkušenostech a mnoha dalších faktorech. Zde jsou přibližné ceny některých marketingových direktů:
Email marketing:
- Jednorázová e-mailová kampaň: od 500 Kč do 5 000 Kč za odeslání.
- Automatické e-mailové série (např. welcome series, retenci): od 2 000 Kč do 20 000 Kč za sérii.
- Platba operátorů: ood 300 Kč do 1 500 Kč za hodinu.
- Telefonní seznamy: od 1 Kč do 10 Kč za kontakt
- Cena za jednu odeslanou SMS zprávu mezi 0,50 Kč až 2 Kč
Časté otázky
Jaké jsou výhody direct marketingu?
- Rychlost: direct marketing je zaměřen na výsledek. Jeho nástroje fungují rychleji a vyžadují méně investic.
- Segmentace publika: v direct marketingu můžete (a je to dokonce nutné) rozdělit publikum. Tímto způsobem můžete testovat příspěvky v různých skupinách, neustále vybírat a vylepšovat strategie propagace.
- Průběžné hodnocení výsledků: direct marketing umožňuje analyzovat, co fungovalo a co ne.