Jak požádat o zpětnou vazbu od zákazníků: pokyny a šablony dopisů

18.11.2024
Copywriter WeCan
Zobrazení: 16

Jak požádat o zpětnou vazbu od zákazníků: pokyny a šablony dopisů


 

 

Recenze hrají klíčovou roli při budování vaší reputace na platformě WeCan. Čím více pozitivních recenzí získáte, tím vyšší bude vaše hodnocení, což vám pomůže přilákat více zákazníků. V tomto článku se zaměříme na to, jak správně a efektivně požádat zákazníka o zpětnou vazbu, jakých chyb se vyvarovat a přidáme čtyři šablony dopisů pro různé situace.

 

Kdy a jak správně požádat o hodnocení

Správný čas na požádání o zpětnou vazbu

Nejvhodnější doba pro vyžádání zpětné vazby je ihned po dokončení práce, kdy je klient spokojený s výsledkem a dojmy jsou ještě čerstvé. Tímto včasným krokem zvýšíte pravděpodobnost získání podrobného a pozitivního hodnocení.

Výběr způsobu komunikace

Způsob komunikace závisí na vašem kontaktu s klientem. Pokud jste komunikovali prostřednictvím platformy, použijte interní chat WeCan. Pokud jste využili e-mail nebo telefon, použijte stejný kanál i při žádosti o zpětnou vazbu.

 

Co je důležité pro získání zpětné vazby?

1.  Buďte konkrétní ve své žádosti

Vysvětlete klientovi, proč je jeho zpětná vazba důležitá – například pro váš profesní rozvoj, zlepšování služeb nebo získávání nových zákazníků. Upřímnost a otevřenost zvyšují pravděpodobnost, že klient recenzi zanechá.

2.  Zjednodušte proces zanechání recenze

Připomeňte klientovi, že zanechání recenze na platformě WeCan je jednoduché a zabere jen několik minut. Nastíněte kroky a nabídněte pomoc, pokud bude mít klient dotazy.

3. Netlačte na klienta

Vyvarujte se příliš dotěrných žádostí, které by mohly vyvolat negativní reakci. Vaše žádost by měla být zdvořilá a nevtíravá.

4.  Jasnost a zdvořilost

Formulujte svou žádost jasně, ale zároveň přátelsky a zdvořile. Vyhněte se složitým formulacím – stručnost a konkrétnost jsou klíčem.

5.  Nežádejte o zpětnou vazbu po první schůzce

Formulujte svou žádost jasně, ale zároveň přátelsky a zdvořile. Vyhněte se složitým formulacím – stručnost a konkrétnost jsou klíčem.

 

Jak připomenout žádost, pokud zákazník nezanechal zpětnou vazbu?

Pokud zákazník nezanechal hodnocení po první žádosti, jemně mu to připomeňte po několika dnech. Důležité je nebýt dotěrný a udržet přátelský tón. Zároveň se snažte zůstat v kontaktu i po skončení projektu – pomůže to nejen získat zpětnou vazbu, ale také udržet dobré vztahy pro budoucí spolupráci.

 

Příklady šablon žádostí o zpětnou vazbu

Tým WeCan připravil šablony, které vám pomohou efektivně požádat zákazníky o zpětnou vazbu. Tyto šablony vám usnadní komunikaci a podpoří váš profesní růst.

 

1. Šablona pro dokončený projekt

Vážený/á [jméno klienta/ky],

jsem rád/a, že jsme úspěšně dokončili projekt na [popis projektu]. Bylo mi potěšením na něm pracovat a doufám, že výsledek splnil vaše očekávání. Velmi bych ocenil/a, kdybyste mohl/a zanechat recenzi na platformě WeCan. Vaše zpětná vazba mi pomůže získat nové zákazníky a zlepšovat mé služby.

Pro zanechání recenze stačí přejít do svého účtu, vybrat zakázku a kliknout na „Dokončit objednávku“. Pokud budete mít dotazy, rád/a vám pomohu.

Děkuji za váš čas a důvěru!

S pozdravem

[Vaše jméno] 

[Kontaktní údaje]

 

2. Šablona pro dlouhodobou spolupráci

Vážený/á [jméno klienta/ky],

rád/a bych vám poděkoval/a za vaši důvěru a dlouhodobou spolupráci na [popis práce]. Spolupráce s vámi je pro mě velkou motivací a inspirací.

Budu velmi vděčný/á, pokud byste mohl/a zanechat recenzi na platformě WeCan. Stačí přejít do svého účtu, vybrat zakázku a kliknout na „Dokončit objednávku“. Proces zabere jen pár minut, ale pro mě má obrovský význam.

Děkuji za vaši podporu a těším se na další spolupráci!

S pozdravem

[Vaše jméno] 

[Kontaktní údaje]

 

3. Šablona pro brigádu (krátkodobé zakázky)

Vážený/á [jméno klienta/ky],

velice Vám děkuji za příležitost spolupracovat s Vámi na [popis úkolu, např. „pomoc s přípravou akce“]. Moc si vážím důvěry, kterou jste mi projevili, a doufám, že jste s výsledkem mé práce spokojeni.

Byl/a bych Vám velmi vděčný/á, kdybyste mi mohl/a na platformě WeCan zanechat zpětnou vazbu. Vaše recenze je pro mě klíčová při získávání dalších zakázek a brigád. Chcete-li recenzi zanechat, jednoduše přejděte na svůj osobní účet, vyberte zakázku a klikněte na tlačítko „Dokončit objednávku“. Celý proces zabere jen pár minut.

Pokud budete mít jakékoli otázky, jsem Vám k dispozici a rád/a Vám s čímkoli pomohu.

Ještě jednou Vám děkuji za příležitost a budu se těšit na další spolupráci!

S pozdravem

[Vaše jméno] 

[Kontaktní údaje]

 

Příklady referencí klientů

Přidání těchto příkladů referencí pomůže zákazníkům pochopit, jak mohou jejich vlastní reference vypadat, a usnadní jim jejich psaní. Níže uvádíme několik univerzálních příkladů referencí, které lze použít v závislosti na typu odvedené práce. Zákazníci si mohou tyto šablony upravit podle svých zkušeností přidáním vlastních dojmů a podrobností.

Příklad 1:

Práce byla provedena kvalitně a včas. Celý proces byl organizován profesionálně. [Jméno specialisty] byl/a vždy na telefonu a připraven/a pomoci s jakýmikoli dotazy. Jsme velmi rádi, že jsme si ho/ji pro tento projekt vybrali!

Příklad 2:

Již několik měsíců pravidelně spolupracuji s [jméno specialisty]. Všechny úkoly a problémy řeší rychle a efektivně. Tohoto specialistu mohu doporučit jako spolehlivého a pozorného profesionála. Líbila se mi jeho/její pozornost k detailům a schopnost nabízet originální řešení.

 

Recenze na platformě WeCan jsou důležitým nástrojem pro růst a rozvoj vašeho podnikání. Pomáhají vám přilákat nové zákazníky a budovat si dobrou reputaci. Využijte těchto tipů a nezapomeňte svým zákazníkům připomínat, jak důležité je zanechávat recenze.